s/y Barlovento II

S/Y BARLOVENTO II

Tegoroczna wyprawa odbędzie się na dzielnym, sprawdzonym już przez nas, stalowym jachcie typu Rigiel, wybudowanym w 1988 roku przez Stocznię Remontową w Szczecinie z myślą o dalekich i trudnych wyprawach.

Jacht ten doskonale sprawdza się w rejonach północnych. To właśnie na pokładzie s/y Barlovento II latem 2015 roku kpt. Maciej Sodkiewicz wraz za załogą Sekstant Expedition dotarł do szerokości 82°37N osiągając tym samym pozycję północną rekordową dla jachtu sportowego!

16 metrowy kadłub Barlovento II zapewnia dużo wygód potrzebnych w trakcie długich wypraw. Uczestnicy wyprawy mieszkają w zamykanych kabinach. Mamy jedną kabinę 4 osobową, 2 kabiny dwuosobowe oraz kabinę kapitańską. Kabiny posiadają sporo szaf, łącznie z szafą wieszakową. W centralnej części jachtu znajduje się też specjalne miejsce na kurtki sztormiakowe. Nie wnoszenie mokrych kurtek do kabin znacząco poprawia komfort mieszkania.

W rufowej części jachtu znajduje się obszerna mesa gdzie można odpocząć po wachcie, poczytać książkę. Bardzo istotne jest to, że mesa mieści się z dala od kabin załogi oraz posiada własną zejściówkę. Dzięki temu nawet zapraszając gości nie naruszamy spokoju i prywatności osób które chcą odpocząć. Z mesy można przejść do pozostałej części jachtu poprzez kambuz. W trakcie wyprawy nie planujemy by którykolwiek z załogantów mieszkał w mesie. Istnieje możliwość położenia tam w razie konieczności pilota, lub strażnika parku narodowego, jeśli się okaże, że musi nam towarzyszyć dłużej niż przez dobę.

W kabinie nawigacyjnej znajdziemy duży stół na mapy oraz wygodne siedzisko, dzięki czemu można wygodnie prowadzić nawigację. Nad stołem znajdziemy komplet przyrządów nawigacyjnych oraz tablicę kontrolną silnika. Kabina posiada zamykane drzwi do kokpitu. Dzięki temu będzie tam w miarę ciepło.

Kokpit jachtu został osłonięty od przodu i od góry solidną owiewką z stali i plexiglasu. Dzięki temu sternik jest osłonięty od fal i deszczu. Zabezpiecza to także zejściówkę do nawigacyjnej przed dostaniem się przypadkowej fali. W kokpicie mieści się bezproblemowo 5 osób.

Jacht został otaklowany jako kecz bermudzki. Mamy klasycznego grota i bezana. Wszelkie prace przy maszcie są bezpieczne dzięki dwóm specjalnym koszom dającym podparcie i umożliwiającym dodatkowe wpięcie załoganta. Z przodu mamy dwa rolery z fokiem marszowym i genuą. Oprócz tego w żaglowni na dziobie znajduje się zapasowy zestaw żagli oraz żagle sztormowe.

Oprócz standardowego wyposażenia, dzięki współpracy z firmą AQUARIUS, na tą wyprawę także zabierzemy ponton z silnikiem przyczepnym oraz dwa kajaki polietylenowe. Pozwoli nam to podziwiać jeszcze dziksze i bardziej niedostępne zakątki Arktyki. Niesamowitą przygodą będzie możliwość wpłynięcia kajakami pomiędzy góry lodowe np u wybrzeży Grenlandii.

DANE TECHNICZNE JACHTU

Długość: 15,90 m
Szerokość: 4,37 m
Zanurzenie: 2,5 m
Typ ożaglowania: kecz bermudzki
Powierzchnia ożaglowania: 100 m2
Żagle: genua i kliwer rolowane, grot i bezan klasyczne
Silnik: PZM Puck SW 266/M5
Moc silnika: 54 KM
Załoga: do 12 osób
Kadłub: stal
Ocieplenie kadłuba: styropian

WYPOSAŻENIE

  • radar
  • dwa niezależne stałe radiotelefony UKF oraz 2 ukfi przenośne
  • dwa telefony satelitarne Iridium. Jeden stacjonarny drugi mobilny.
  • trzy niezależne odbiorniki GPS. (dwa w nawigacyjnej, trzeci dla sternika)
  • odbiornik navtex
  • echosondę
  • wiatromierz
  • EPIRB
  • transponder radarowy SART

JACHT

[nggallery id=1]

WNĘTRZE JACHTU

[nggallery id=2]