Spitsbergen 2017
W 1596 roku holenderski podróżnik Willam Barents ujrzał wyłaniające się z mgły i chmur spiczaste wierzchołki gór nowego lądu i to właśnie ten widok przyczynił się do nazwania tej wyspy Spitsbergen. Archipelag od zachodu oblewają wody Morza Grenlandzkiego, od wschodu Morza Barentsa, a od północy okołobiegunowy basen arktyczny.
Krajobraz Spitsbergenu nazywany jest często ”lodową pustynią”, w której dominują lodowce osłaniające wierzchołki szpiczastych gór, malownicze fiordy wciskające się w głąb wybrzeża oraz liczne rzeki. Latem flora jest tu bogatsza, w której dominują porosty, mchy i trawy. Jednak na znaczną uwagę zasługują dzicy mieszkańcy, których jest tu bardzo dużo. Niedźwiedź polarny, lis polarny oraz renifer spitsbergeński to obok innych zwierząt bogaty żywy krajobraz. Fauna i flora tego magicznego miejsca jest bardzo wrażliwa i bardzo łatwo jest ją zaburzyć, dlatego też wchodząc w lodową krainę musimy pamiętać, że jesteśmy tutaj tylko gościem.
Jacht
Po wodach Spitsbergenu będziemy żeglować 20metrowym stalowym jachtem s/y HiOcean One. Jest to jednostka zbudowana specjalnie na takie wyprawy. Solidny stalowy kadłub, klasa lodowa wraz z wymaganą grodzią zderzeniową, osłonięte stanowisko sterowania, oraz mocny 280 konny silnik wraz z 5 tonowymi zbiornikami paliwa pozwolą temu jachtowi pożeglować z Wami w najdziksze miejsca Arktyki.
HiOcean One jest jachtem wyjątkowo bezpiecznym, co udowodnił już nie raz. Jego gruby kadłub został specjalnie zaprojektowany do żeglugi w warunkach lodowych. Zbudowano go w 2008 roku. Więc jest nowy. To przekłada się bardzo na komfort pływania nim. Mesę podniesiono tak by był z niej panoramiczny widok, solidna zabudowana sterówka z wygodnym fotelem dla sternika daje osłonę od wiatru i fali. Dzięki temu wachty należą do przyjemności. Żagle obsługujemy z kokpitu lecz mamy do pomocy elektryczne kabestany.
Zejście do pontonu ułatwi nam opuszczana hydraulicznie platforma rufowa. Dzięki temu dużo łatwiej będzie nam wyruszać na ląd i odkrywać dzikie niedostępne miejsca.
Zejście do pontonu ułatwi nam opuszczana hydraulicznie platforma rufowa. Dzięki temu dużo łatwiej będzie nam wyruszać na ląd i odkrywać dzikie niedostępne miejsca.
Dane techniczne
- Długość całkowita 20,50 m
- Szerokość 5,20 m
- Materiał kadłuba: stal
- Silnik Vetus 280 KM, zbiorniki paliwa 5000l
Wnętrze:
- Wnętrze: 5 kabin, 3 łazienki z prysznicami
- Ogrzewanie (2 niezależne systemy)
- Klimatyzacja sterowana elektronicznie oddzielnie dla każdej kabiny
- Zamrażarka, 2 lodówki, piekarnik
- 2 systemy podgrzewania wody
- Odsalarka wody morskiej
Jak, gdzie i kiedy?
Zasady i zapisy
Na naszych rejsach nie ma pasażerów – wszyscy członkowie załogi wspólnie pracują na ich powodzenie! Szczególną odpowiedzialność za jacht i załogę ponosi kapitan każdego z etapów – dlatego (zgodne ze starą szkołą i dobrą praktyką żeglarską) ma on przynależne kapitanowi przywileje – nie gotuje, nie sprząta i nie partycypuje w kasie jachtowej.