Spitsbergen 2017

Spitsbergen 2017

W 1596 roku holenderski podróżnik Willam Barents ujrzał wyłaniające się z mgły i chmur spiczaste wierzchołki gór nowego lądu i to właśnie ten widok przyczynił się do nazwania tej wyspy Spitsbergen. Archipelag od zachodu oblewają wody Morza Grenlandzkiego, od wschodu Morza Barentsa, a od północy okołobiegunowy basen arktyczny.
Krajobraz Spitsbergenu nazywany jest często ”lodową pustynią”, w której dominują lodowce osłaniające wierzchołki szpiczastych gór, malownicze fiordy wciskające się w głąb wybrzeża oraz liczne rzeki. Latem flora jest tu bogatsza, w której dominują porosty, mchy i trawy. Jednak na znaczną uwagę zasługują dzicy mieszkańcy, których jest tu bardzo dużo. Niedźwiedź polarny, lis polarny oraz renifer spitsbergeński to obok innych zwierząt bogaty żywy krajobraz. Fauna i flora tego magicznego miejsca jest bardzo wrażliwa i bardzo łatwo jest ją zaburzyć, dlatego też wchodząc w lodową krainę musimy pamiętać, że jesteśmy tutaj tylko gościem.
Na Spitsbergenie od 19 kwietnia do 23 sierpnia panuje dzień polarny, podczas którego słońce nie schodzi poza horyzont. Noc polarna przysłania tą krainę tajemniczą ciemnością od 26 października do 16 lutego.

Jacht

Po wodach Spitsbergenu będziemy żeglować 20metrowym stalowym jachtem s/y HiOcean One. Jest to jednostka zbudowana specjalnie na takie wyprawy. Solidny stalowy kadłub, klasa lodowa wraz z wymaganą grodzią zderzeniową, osłonięte stanowisko sterowania, oraz mocny 280 konny silnik wraz z 5 tonowymi zbiornikami paliwa pozwolą temu jachtowi pożeglować z Wami w najdziksze miejsca Arktyki.
HiOcean One jest jachtem wyjątkowo bezpiecznym, co udowodnił już nie raz. Jego gruby kadłub został specjalnie zaprojektowany do żeglugi w warunkach lodowych. Zbudowano go w 2008 roku. Więc jest nowy. To przekłada się bardzo na komfort pływania nim. Mesę podniesiono tak by był z niej panoramiczny widok, solidna zabudowana sterówka z wygodnym fotelem dla sternika daje osłonę od wiatru i fali. Dzięki temu wachty należą do przyjemności. Żagle obsługujemy z kokpitu lecz mamy do pomocy elektryczne kabestany.
Zejście do pontonu ułatwi nam opuszczana hydraulicznie platforma rufowa. Dzięki temu dużo łatwiej będzie nam wyruszać na ląd i odkrywać dzikie niedostępne miejsca.
Dane techniczne

  • Długość całkowita 20,50 m
  • Szerokość 5,20 m
  • Materiał kadłuba: stal
  • Silnik Vetus 280 KM, zbiorniki paliwa 5000l
Wnętrze:

  • Wnętrze: 5 kabin, 3 łazienki z prysznicami
  • Ogrzewanie (2 niezależne systemy)
  • Klimatyzacja sterowana elektronicznie oddzielnie dla każdej kabiny
  • Zamrażarka, 2 lodówki, piekarnik
  • 2 systemy podgrzewania wody
  • Odsalarka wody morskiej

Jak, gdzie i kiedy?

Termin: 2017-07-19 – 2017-07-31
Trasa: Longyearbyen – Spitsbergen Zachodni – Longyearbyen
Kapitan: Maciej Sodkiewicz

Zasady i zapisy

Niedzwiedzia 3
Na naszych rejsach nie ma pasażerów – wszyscy członkowie załogi wspólnie pracują na ich powodzenie! Szczególną odpowiedzialność za jacht i załogę ponosi kapitan każdego z etapów – dlatego (zgodne ze starą szkołą i dobrą praktyką żeglarską) ma on przynależne kapitanowi przywileje – nie gotuje, nie sprząta i nie partycypuje w kasie jachtowej.
Niedzwiedzia 3
Chętnie udzielimy bardziej szczegółowych informacji o wyprawie – prosimy o kontakt mailowy pod adres wyprawa@lodowe-krainy.pl lub telefonicznie do kapitana pod nr: +48 791 167 981.